11 Kasım 2013 Pazartesi

TARHANA ÇORBASI


soğuk kış akşamlarının vazgeçilmez;vitamin deposu olan çorbası
TARHANA ÇORBASI
EL EMEĞİM :) derken EYLÜL ayında kendi ellerimle yaptığım için
TARHANAnın toz halinden bahsediyorum..malzemelerin karıştırılıp yoğrulması,sabah erken saatte kalkıp serilmesi,ufalanıp kevgirden geçirilmesi...serme ve kevgirden geçirme kısmın da,benden yardımlarını esirgemeyen
kız kardeşim Serapcım
ve amca kızı Gülşenin de
kulaklarını çınlatmadan geçemiycem...

genelde göz kararı yaparım yemeklerimi
her şeyini göz kararı katarım
şimdi değil ama bir daha ki sefere sizlere (daha kesin sonuç olması açısından)ölçüleriyle vercem TARHAN ÇORBASInın tarifini...kusura bakmayın dostlar sağlıklı kalın inşALLAH....
Baharatlı elma dilim patates
1 kg patates
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz,karabiber,pul biber,sarımsak,kekik
patatesleri yıkayıp kabuklarını soyuyoruz(dilerseniz  soymaya bilirsiniz,ama iyice yıkamayı unutmayın) :)derin bir kaba elma dilimi yaptığımız patateslerimizi koyuyoruz,üzerine sıvı yağ,tuz,sarımsak,pul ve karabiberi ekleyip iyice harmanlıyoruz,
fırınımızın yüksek ayarına getirip kızarıncaya 
kadar pişiriyoruz,servis tabağına alıp,
üzerine kekik serpip sıcak servis yapıyoruz
AFİYET OLSUN.... 


Pirinç pilavı (Tupperware gurme piriçte yaptım)
ilk defa kullandım
2 su bardağı pirinç,3 su bardağı soğuk su,tuz,sıvı yağ,tereyağ
pirinci yıkayıp,hepsini gurme pirinç kabıma koydum,
kapağını kapatıp,mikrodalga fırınımda 600wta,15-20 dk kadar pişirdim....

Et kavurma
500 gr dana sırt eti
50 gr kadar iç yağı
tuz
iç yağ tavaya doğranıp pişirilmeye başlanır,
üzerine küp küp doğranan etler koyulur kısık ateşte kendi suyunu salıp çekinceye kadar pişirilir
pişmeye yakın tuz eklenir,tuzunu çekmesi için 5-10 dk kadar daha bekletilip ocaktan alınır....


 BURMA KADAYIF kocacığımın sürprizi ben
bayılırım da burma kadayıfa SENİ SEVİYORUM AŞKIMMM.....

Bu da rengiyle başımı döndüren
Tupperware pirinç gurmemmm 

bu şirin gurmemde pişirdim pilavımı.... :) 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

MUSENA İLE YENİ TATLAR Template by Ipietoon Cute Blog Design